Sidor

fredag 28 september 2012

Dag nr 2 (i backen)

Efter två dagar med dåligt väder så slapp vi nu till backen och bra förhållanden var det också! Jag hade mina nya skidor som jag testade, de skiljer sig från de gamla för att de nya har längre svängradie.. De svänger alltså inte så snabbt som de gamla. Hur som hälst så tyckte jag om att åka med de nya skidorna fast jag hade lite problem med dem på banan, men det får jag nog fixat. Det kräver bara mer träning.

Tyvärr kommer det i den här sporten ganska mycket skador, och i dag skadade sig en av mina åk-kompisar. Hon föll i backen och skadade knät, för hennes del blir det att åka hem till Finland och där väntar troligtvis en operation. Det kommer troligen att ta ca 6 månader innan hon är tillbaka på skidorna, så säsongen är tyvärr över för hennes del... Nette jag hoppas att si dig tillbaka i backarna i vår! :)

Länsirannikko kiittää ja kuittaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar