Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Borta bra, hemma bättre?

Ja då har man kommit hem, eller till Nilsiä, efter 4 veckor i Österrike. Det var ett smart drag att vara där så länge för jag behövde inte stressa med träningen och behövde inte oroa mig över de dagar då vädret var så dåligt att man inte alls kunde gå upp till backen. Så, lyckad träningsresa.. when you ski good you feel good, och allt känns ganska bra just nu :)

Måste nog erkänna att jag tyckte mer om att vara i Österrike än här i Finland. Det var roligt att komma hit, men vad är det för fel på vädret?? Hela vägen från Helsingfors till Nilsiä så regnade det... 5 grader varmt och regn var inte vad jag hade hoppats på. Men jag tror hårt på att vintern snart kommer!


Här är en video om vad världscups herrarna tycker om de nya storslalomskidorna. Damernas skidor har 30m svängradie och herrarna 35m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar