Sidor

torsdag 15 januari 2015

På resande fot igen

Var på en snabbvisit hemma i Karleby, och hann till och med vara i skolan. Det är lite kämpigt nog, att studera och idrotta samtidigt. Slalomåkningen kräver ändå att jag konstant reser runt från backe till nästa för träning och tävling, det ger inte mycket tid åt att vara i skolan. Det är lite synd tycker jag, för nog har man ju en stor fördel av att vara på plats, än att försöka lära sig något nytt på egen hand. Dessutom är det svårt att hitta tid och motivation för skolarbete på resorna, man är trött efter träningarna och orkar inte koncentrera sig. Så för mig har det nog inte varit lätt att studera samtiditgt som jag sportar, men jag försöker mitt bästa och oftast klarar jag inte av att få kurserna gjorda på den tid man ska men jag hoppas att lärarna förstår min situation. Om de ändå inte gör det så kan man ju inte mycket åt det, men så här långt har det nog gått okej :)

Är som bäst i Lycksele i Sverige, tycker nästan jag spenderar mera tid här i grannlandet än hemma i Finland, men sådant är det. Vi kommer att träna här i  morgon och sedan har vi två slalom tävlingar här och förflyttar oss sedan till Tärnaby där det kommer att vara två storslalom tävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar