Sidor

måndag 9 februari 2015

Granada

Jag har varit här i Granada en vecka nu och det har gått jätte fort! Jag har inte egentligen hunnit göra någonting annat än vara i backen. Vi har haft långa dagar då vi t.ex. har stigit upp kl 5 på morgonen, åkt iväg till backen kl 6 och kommit tillbaka till hotellet efter 18.30. Man hinner inte mycket annat än äta, fixa skidorna, gå i duschen och sedan och sova :)


Vi har haft två tävlingar här förra veckan, super-G och super combi. Det var min första, och antagligen sista super-G tävling för den här säsongen. Jag har 5 super-G träningarden här säsongen och man kan nog lungt säga att jag var nervös före starten. Det gick inte så värst bra, linjerna var helt fel och blev överraskad över hur hård fart det blev :D
Combi super-G gick mycket bättre tycker jag, det var till och med roligt. Behövde inte vara lika nervös före starten och jag vågade  åka med en rakare linje. Combi slalomen gick då upp åt skogen. Var 34. efter super-G så hamnade åka på ganska dåligt underlag, och när det var så otroligt dimmigt så jag inte såg hålen som hade kommit så åkte jag ut. Men jag har ju storslalom och slalom tävlingarna kvar ännu.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar