Sidor

söndag 15 februari 2015

Tack och hej

Nu är alla tävlingar här vid universiaden förbi. Åkte ut i storslalomen (liksom 40 andra åkare) och i slalom blev jag 20:e. Mitt mål för slalomen var först att komma bland top 30 efter första åket så jag skulle få åka på bättre underlag och göra ett bra åk, men det gick ju inte riktit så. Jag låg 18. efter det första åket, vilket jag var rätt så nöjd med, men andra åket gick inte bra. Jag hade ett par fel och på såna ställen var jag tappade tid, och annars också så var åket hakkigt hela vägen ner. Men så är det ibland.



Universiaderna var en rolig upplevelse eftesom alla hade kul och det var bra stämmning på tävlingarna, och annars också förståss. Det var mycket nationaliteter med och träffade mycket nytt folk, så det var kul.

Åker hem till Karleby i morgon, jag har varit en månad på resa nu och jag börjar vara ganska trött så det blir bra med lite vila och fysikträning hemma :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar